måndag 28 maj 2012

Det är aldrig försent..


..att lära gamla tanter baka! Freja kom upp med rabarber från pappa Micke och Sussi igår. Hon har verkligen önskat att få baka och jag har fegat ur. Nu slumpade det sig så att min chef hade med sig en kanongod rabarber- och jordgubbskaka när vi träffades sist och jag beslutade mig för att be om receptet. Jag fick två och ikväll har Freja och jag debuterat i att följa recept med bakpulver och muscovadosocker, rabarber och jordgubbar, vetemjöl och ägg. Det ska vara noga när man bakar! Laga mat är mer min grej, man gör det med mindre noggrannhet och med stort utrymme för improvisation. Vi får se minerna när det dagen till ära bjuds på efterrätt. Husets herrar, välkomna till bords ;-)

3 kommentarer:

  1. Ett: Pappa Micke ;-)

    Två: Det ser supersmarrigt ut. Skickar du upp en bit till Härnösand? :-)

    SvaraRadera
  2. Han är ju inte Frejas Pappa utan bara en pappa vilken som helst..! Är du på resande det har jag missat. Vi åker upp när ni åker västerut (första flyttlasset :-) Må så gott, kram!

    SvaraRadera
  3. Då åker vi om varandra då ;-) Jag åker hem idag. Ska bli så skööönt. Nu behöver jag inte åka upp förrän i början av september igen. Yeay! :-)

    SvaraRadera