torsdag 17 maj 2012

Antipowerwalk


Loppan 12 veckor
Jag märker att det här med liten hund gör mig till en liten matte. Jag behandlar henne annorlunda än tidigare hundar, lite försiktigare lite mindre vilket hon utnyttjar till fullo ;-) Idag har vi varit på vår första riktiga skogspromenad och då kom den försiktiga lilla valpen fram igen. Detta tog hon dock igen när vi kom hem. Speedad som få for hon fram som en furie. Jag är glad över att jag blev påmind om att hon faktiskt är en riktig, om än till storleken liten, hund och att jag nu ska skärpa till mig och behandla henne därefter. Trots att vi håller koll på henne när hon är vaken så upptäckte vi igår att hon hittat ett hörn i tapeten som hon har haft stort nöje med att göra sönder i något obevakat ögonblick. Hennes husse som är en ganska argsint sådan när saker går på tok gick nästan i taket. Hon räddades av en stundande innebandyträning och tapethistorien var turligt nog glömd när han kom hem. Grattis till det Loppan! De första bebisveckorna är förbi och personligheten kommer fram mer och mer. Hon är glad och energisk, självständig och fruktansvärt söt. Det händer något när man möter blicken under luggen och ser Loppan och inte bara en valp vilken som helst. Vi har gått in för landning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar