onsdag 9 december 2009

Ont krut..

Igår blev jag rädd. Det kan ha varit en helt vanlig medelålderskris, vatten i lungsäcken eller som jag trodde något allvarligare med hjärtat. Lite ont hela förmiddagen och efter lunch bestämde jag mig för att vila en stund. Det blev värre, ingen sida var skön att ligga på och armen började brinna eller domna. Jag fick ett konstigt tryck över öronen och hörde alla ljud utanför mig själv. Lite svårt att förklara men rädd blev jag. Jag ringde Sigge som i sin tur ringde Vårdguiden. De ville skicka hit en ambulans :-o Då Sigge redan var på väg hem så tyckte jag nog att de kunde spara ambulansen till någon mer akut sjuk och att jag kunde åka med honom om det skulle behöva åkas någonstans. Dock sade personalen på 112 att vid symptom liknande mina så är det på plats med ett EKG och att man genom ett enkelt blodprov kan se väldigt tydligt om hjärtat är påverkat eller inte. Vi åkte in till Danderyd och tog tester som gav mig fina värden till svar. Jag behöver inte vara orolig för mitt hjärta. Mest troligt har jag en förkylning i kroppen som gett mig lite vatten i lungsäcken vilket kan ge samma symptom i bröstet. När man sedan kombinerar kramperna i bröstet med rädsla så kommer kroppen i viss chock vilket kan ge domningar och värmeförändringar. Idag är jag trött, jättetrött men glad och tacksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar