onsdag 23 december 2009

Dan före dopparedan

Snart är det som jag längtar minst efter här. Jag är inget freak av högtider och påtvingade sociala förekomster. Jag tycker om varje dag. Varje dag som alla mår bra, hockeymatcher som faller väl ut, hästen travar utan hälta, det har gått bra på ett prov i skolan, arbetet flyter etc. Vi har så mycket som vi borde vara tacksamma över istället för att hela tiden önska oss mer.
Jag går på sparlåga just nu. Det känns lite som när bensinlampan i bilen lyser och vill det sig illa börjar bilen hacka och till sist stannar den. Min motor hackar och jag måste, bara måste hitta påfyllning av energi någonstans. Därför och just därför önskar jag mig inget materiellt i jul. Jag önskar mig positiv energi, en glad och frisk familj, en ren bil, en nybäddad säng, att någon går en långpromenad med hunden, en tänd brasa och en kopp kaffe och kanske bara kanske ett lite lugnare tempo..

Årets bästa händelse är utan konkurrens Hárekur



God Jul & Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar