torsdag 24 december 2009

Dopparedagen


Min oentusiasm till trots så kom julen hem till oss i Skärgårdsstad. Detta tack vare Sigge som handlat, fixat och städat in i det sista. Freja fick sin jul som väl alla barn ska ha. Jag är så ledsen över att jag inte orkar så som jag borde.

En skinka lyckades jag åstadkomma :-) Här åtnjuts den tillsammans med julmust, kaffe och choklad till Kalle Ankas jul på teven. I år blev det inte riktigt som vanligt..för i år har vi en häst.

Efter Kalle så åkte vi ned till stallet för att mocka, julpynta lite och göra i ordning kvälls-och morgonranson av mat till vår Hárekur. Jag passade på att kratsa ur hovarna på honom i hagen så jag hoppas han fick stå plant fram tills dess han fick gå in i sin rena fina box där vi fyllt hans halmpåse, fyllt hinken med vatten och hängt upp knäckebröd i taket. Lite nattligt julpyssel för en häst..

Sedan var det dags för middag. Lite mindre, lite enklare när vi bara var tre. De andra var saknade..

Jodå visst kom tomten. Synd bara att Sigge blev tvungen att gå ut med Nellie så att han missade honom. Till paketöppningen var han dock tillbaka och nu är vi stolta morföräldrar till en liten Amanda eller Lisa eller vad det månde bliva.. Lite Hello Kittyprylar och två riktiga Frejaklänningar, den hon har på bilden som är en fé-klänning med tillhörande hatt och en rosa prinssessbakelse som hon kommer att ha på sig i morgon. Freja är nöjd - vi är nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar