fredag 5 juni 2009

Ring ring

När jag jobbar hemma så händer det ibland att jag pratar i telefon. Det kan göra mig förvirrad. T ex så sitter jag med ett headset på huvudet som sitter fast i min "lilla" bordstelefon. Enkelt när man vill ringa ut, man slår numret och trycker voice..prata..prata.prata. Sen händer det ibland att jag av gammal vana slår numret på den "stora" bordtelefonen med färdigprogrammerade knappar, jag hallåar i headsetet utan att varken höra eller höras. Jag kommer på mig själv och får lov att ringa om eller slita av mig headsetet och lyfta luren. Än mer förvirrande är det när det ringer inkommande i mobilen och jag fortfarande vill prata i headsetet. Hur svarar man då? Luren på mobilen eller voice på den lilla bordtelefonen.

Jag tror att jag är för gammal för dessa moderniteter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar