söndag 14 juni 2009

Dag 1

Nellie sov fram till 04:45, ut och kissa sedan in och sova en stund till. Det gick bra fram till 06:30. Då gick vi upp och hon fick hon frukost. Sedan satt vi i köket och lekte tyst för att inte störa övriga familjen. Hon är mindre pipig redan idag vilket är skönt då jag måste kunna prata i telefon imorgon då det är vanlig arbetsdag :-) Det har regnat hela dagen och vi kunde ha fått en roligare start på hunderiet då ingen riktigt tycker att det är kul att vara ute i ösregnet. Malin, Freja och Nellie gick en promenad på förmiddagen och då var Nellie blöt inpå bara skinnet och alldeles huttrig då de kom hem. Hon fick mysa i ett par handukar och allt blev ok igen. Lunchen åt hon upp omedelbart vilket känns bra. Eftermiddagspromenaden gick Nellie och jag i en skogsdunge, lite runt-runt i blåbärsriset. Om Nellie sprang iväg bytte jag riktning och hon fick hålla lite koll på mig. Leken gick bra ända tills vi kom ifrån varandra ca 15 meter, då försvann hon! Hon sprang hela vägen hem vilket är ca 300 m både på skogsstig och bilväg i villaområdet..hjälp! Men hur klok är hon inte som hittar hem så pass långt mitt i ett villaområde efter att ha gått sträckan 2 gånger. Lyckan blev stor när vi möttes hemma (jag såg henne under tiden då hon sprang hem men hon var inte kontaktbar). Summa summarum så är vi så glada och nöjda med vår Nellie Bus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar