måndag 15 juni 2009

Dag 2


I natt pep den här sötnosen mer än hon sov (känns det som). Hon fick gå ut 05:30 första gången, kissade ute och vi låg till 07:30. Frukost och promenad stod sedan på programmet. Malin tog hand om Nellie på förmiddagen så att jag skulle kunna jobba, tack för det. På eftermiddagen fick hon vara i köket vilket hon protesterade högt och vilt emot. Hon är tre meter ifrån mig och grinden mellan oss måste vara det mest hemska i hela världen. Så låter det i alla fall. Idag har vi introducerat klickern. Klick - köttbulle, klick -köttbulle. Hon är intresserad av allt man ger henne i uppmärksamhet. Jag är helt säker på att hon är ovanligt klok :-) Ovanligt tuff också. Att bestraffa henne då hon tuggar på "dåliga" saker genom att spruta vatten med blomspruta fungerar inte hon bara tittar rakt in i strålen. Jag har aldrig varit med om något liknande. Jag kastade en blöt disktrasa i smyg på henne då hon tuggade på ett stolsben, jaha... Hon har dock ett mycket tydligt hundspråk så att morra till henne är det som fungerar bäst på avstånd dock innebär det att det ALLTID är jag som är den stränga. Söt och klok som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar