tisdag 21 oktober 2014

Tempohöjning..

En frisk fläkt
Tiden går fort när man inte har någon. Kommer hem städar, tvättar, lagar mat och gör sådant som ni alla gör. Skillnaden är den att jag inte är van och inte heller har fått upp vanan än att vara borta så här mycket. Allt ska hinnas med innan det är dags för kvällsfika till Halv åtta hos mig, min och Frejas mysstund på vardagarna.
Det går dock bra i skolan, mycket bra. Bedömningsuppgiften i Arbetsrätt blev godkänd och jag har nu dykt ner djupt i löneadministrationen. Det är löner, semestrar, förmåner, skatter och avdrag som avhandlas hela dagarna. Det är kul! En förkylning har smugit sig på och det blir inte många knop utöver måstena efter hemkomst.
Det är redan tisdag och helgen som var bestod i Idol, hockey Timrå-Modo i J20 Superelit, förlust för Timrå 3-6. På kvällen äntligen Så Mycket Bättre - ett favoritprogram. Hockey på söndagen, Timrå-Vännäs. Det var ett sällsynt tillfälle att få träffa Micke, helt kort men ändå ett möte. På kvällen vinterträning för Frejas fotbollslag och Prova-på-tävlingslydnad för mig och Prillan.
Igår måndag så rensade jag ur köket och skåpen närmast köksfläkten då bostadsrättsföreningen har beslutat byte av dessa i samtliga lägenheter. I morse halv åtta var de här och de var färdiga när jag kom hem. Nu håller vi tummarna för bättre flöde av luften och är helt nöjda med det nya utseendet, lite större men snyggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar