måndag 29 september 2014

Från pannkaka till fredagsmys en lördag..

Jorden är platt som en pannkaka..väl!?
När avslaget från A-kassan kom så gick luften ur mig helt. Jag förväntas nu leva på noll NOLL kronor i månaden. En utmaning för vem som helst. Jag ser ännu ingen lösning på mitt liv men har ännu lite energi och kamplust kvar. Inget underlättas dock av att de arbetsansökningar som ligger ute nu börjar att droppa tillbaka in i inboxen som -Tack för visat intresse men tjänsten har blivit tillsatt. Det finns en plan B som kommer att få mig att tillfälligt försvinna ur statistiken som arbetslös men en inkomst på lite drygt 4600 kr före skatt kommer inte att hålla oss varma och mätta i vinter.

Tacos en lördag..
Ljus i mörkret kan vara en middag med barnen samlade. Då stora sonen är skadad så fick han snällt stanna hemma från Timrås roadtrip - Skellefteå - Luleå - i helgen. Så lördagen tillbringades här med oss. Timrå som för övrigt förlorade i Skellefteå med 1-0 och på söndagen äntligen tog säsongens första vinst, mot Luleå 0-3. Härligt härligt.

Lördagsgodis
Ögongodis
Efter fredagsmys en lördag så finns det glädje i barnens ögon. Det bästa med glädje är att det smittar. Utan barnen är jag ganska säker på att livet hade stannat, Här. På riktigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar