onsdag 20 augusti 2014

Sommarlov - The End

Sommaruppgift
Idag startar skolan. Det där sommarlovet som verkade oändligt i början av juni är nu till ända. I Frejas skola jobbar de efter teman per läsår och i år är det Jordens År. Sommaruppgiften bestod i att "göra en blomma som kan stå själv" och det tycker jag att vi lyckades med. Jag skriver vi för viss hjälp krävs när man bara är nio år. Klockan 16 är det upprop och picknick vid skolan. Jag har bakat Hallonbrownies och återstår gör endast att blanda saft sen är lilla fröken redo.

Daniel kom precis hem från sin nya skola, Thoren Business School. Ett mycket centralt beläget gymnasium här i Sundsvall. Han kommer att läsa Handel- och Administration, på Thorensiska - Commerce Program. Jag gissar att den stora sonen där borta i Timrå också har haft skolstart idag men där är jag inte inblandad alls längre så jag önskar ett stort lycka till till mina barn och alla andras ungar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar