onsdag 24 april 2013

Bokmal

Läsa bör man..
Jag älskar att läsa, en sysselsättning som jag inte har lyckats överföra till något av våra barn, varken egna eller bonusarna. Därför blir jag så glad nu när Freja precis har läst ut sin första riktiga bok "Vitnos - det lilla russet".
Hon har kämpat sig igenom de 98 sidorna fördelade på 14 kapitel och det bästa är att hon ser fram emot att få läsa nästa bok i serien. Jag lade ut den här bilden med lite text på facebook igår och lite festligt var att flera av mina "hästvänner" kommenterade att de liksom jag njutit av Vitnosböckerna i unga år. Det kanske var det som var felet för mina pojkar - jag förslog aldrig för dem att läsa böcker om hästar ;-) Apropå genus så var det förutom tre pojkar/män inom familjen uteslutande kvinnor som gillat/kommenterat mitt facebookinlägg.
Beror det på läsandet eller Vitnos?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar