måndag 28 juni 2010

Hästen och havet

Idag var vi till Lill-Tofta med Hárekur. Malin red från Tofta ryttargård och hem till oss för att äta lunch. Sedan red hon och Freja och jag cyklade till "vår"strand. Vilken syn när Hárekur fick syn på havet. Näsborrarna vidgade och han tittade runt sig lite oroligt. Att lämna det trygga gräsunderlaget mot sandstranden som lutade lätt nedåt. Ha ha vad Malin fick jobba. Till slut fick hon hoppa av och leda ner honom på stranden. Samma visa när det var dags att byta sanden mot havet. Till slut hjälpte jag till lite med att leda ned honom i vattenbrynet. När väl alla fyra hovarna var blöta så släppte det helt och de red fram och tillbaka en bit ut i havet. I den vackraste trav med vattnet sprutande över hela sig och Malin som fortfarande hade väl mycket kläder på sig. Naturligtvis var det dags för batterierna i kameran att ta slut men en gång är ingen gång. Vi kommer att möta havet fler gånger i sommar.

2 kommentarer:

  1. Vad fina Harry å Malin är! Krama från mig.

    SvaraRadera
  2. Jag då :-(
    Jodå jag ska krama dem från dig :-)

    SvaraRadera