fredag 9 oktober 2009

Klassisk ridning

Föredraget igår om "klassisk ridning" gav mersmak. Hur rida utan skänkel och att aldrig föra handen bakåt? Hur mycket tålamod kan man uppbringa om man nu som jag råkar vara utan den genen. Det skall vi bli varse. Jag har bokat mig och Hárekur för markarbete om två veckor. Jag fick välja mellan att rida eller vara på marken, känna eller se. Jag valde att se. Åtminstone till och börja med  för att få lite förståelse för detta som är helt nytt för mig. Att komplettera töltandet och skogsridningen med lite skolridning kommer att göra Hárekur gott. Han är så positiv och villig så jag tror att "traggla" lite detaljer, att få tänka, kommer att stimulera honom vilket jag tjänar på då han kommer att tycka att jag är en rätt kul tant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar