torsdag 20 augusti 2009

Idag


Idag skulle jag få en dragkrok på min bil. Jag gick upp i ottan för att vara på verkstaden kl 7. Nellie blev åksjuk på vägen dit, såklart! Jag hade väckt Sigge och Freja så att de kunde åka efter och plocka upp mig vid Volvoverkstan för frukost på stan. De kommer, de plockar upp mig och vi åker till Norrgatts konditori. De öppnar inte förrän kl 8 vilket innebar drygt 20 minuter att vänta. Det dröjer inte länge tills dess de ringer från Volvo och säger att dragkroken inte är komplett. Snabb överläggning och vi bestämmer oss för att åka dit. Nu vägrar pevebilen att starta. Jag, Freja och Nellie går för att hämta Volvon. Vi åker tillbaka till Sigge, äter frukost. Jag åker sedan för att köpa startkablar som efter användning skakar liv i peven. En hel morgon med bilstrul utan att jag fick mig någon dragkrok. Nu struntar jag i det. Vi har två bilar hemma med krok så ska något dras så får det bli med någon annan bil än min. Smörgåstårta hos farfar till lunch sedan en timme i solen här hemma i Tofta. Middagen är uppäten och ikväll är det friidrott på teven som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar